مردان (فیلم ۲۰۲۲)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مردان
پوستر اکران تئاتر
کارگردانالکس گارلند
تهیه‌کننده
نویسندهالکس گارلند
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارراب هاردی
تدوین‌گرجیک رابرتز
شرکت
تولید
توزیع‌کننده
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۰ مه ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-05-۲۰) (ایالات متحده)
  • ۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-0۶-۰۱) (انگلستان)
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه[۱]
کشور
  • انگلستان
  • ایالات متحده
زبانانگلیسی

مردان (به انگلیسی: Men) یک فیلم ترسناک عامیانه[۲] به نویسندگی و کارگردانی الکس گارلند است. جسی باکلی و روری کینیار از بازیگران آن هستند. این فیلم در ایالات متحده در ۲۰ مهٔ ۲۰۲۲ توسط ای ۲۴ و در بریتانیا در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۲ توسط انترتینمنت فیلم دستربیوترز اکران شد. مردان عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و از بازیگری بازیگران اصلی تمجید شد، اگرچه داستان و مضامین نقدهایی را به همراه داشت.

خلاصه[ویرایش]

زنی با نام هارپر مارلو پس از یک تراژدی شخصی به این امید که مکانی برای شفا پیدا کند به تنهایی به حومهٔ زیبای انگلیس انزوا می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که کسی یا چیزی از جنگل‌های اطراف او را تعقیب می‌کند. چیزی که به عنوان ترس شروع می‌شود به زودی به یک کابوس کاملاً شکل‌گرفته تبدیل می‌شود که در تاریک‌ترین خاطرات و ترس‌های او زندگی می‌کند.[۳]

بازیگران[ویرایش]

  • جسی باکلی در نقش هارپر مارلو، زنی که پس از یک حادثهٔ غم‌انگیز تلاش می‌کند به تعطیلات برود
  • روری کینیار در نقش جفری، صاحب خانهٔ تعطیلاتی که هارپر اجاره می‌کند. کینیار همچنین مردان متعددی را در دهکده‌ای که هارپر از آنها بازدید می‌کند به تصویر می‌کشد.
  • پاپا اسیدو در نقش جیمز مارلو، شوهر متوفی هارپر
  • گیل رنکین در نقش رایلی، دوست هارپر که عمدتاً از طریق تلفن با او صحبت می‌کند

تولید[ویرایش]

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شد که الکس گارلند فیلمی را برای ای ۲۴ نویسندگی و کارگردانی خواهد کرد و جسی باکلی و روری کینیار در حال مذاکره برای ایفای نقش هستند.[۳] در مورد بازیگران بیشتر، ساندی تایمز گزارش داد که پاپا اسیدو حال تمرین با باکلی و کینیر است.[۴]

تصویربرداری اصلی در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ آغاز شد و انتظار می‌رفت در ۱۹ مه ۲۰۲۱ در بریتانیا به پایان برسد.[۵][۶]

انتشار[ویرایش]

مردان در ۲۰ می ۲۰۲۲ توسط ای ۲۴ در ایالات متحده منتشر شد.[۷] این فیلم در ۲۲ مه ۲۰۲۲ در هفتاد و پنجمین دورهٔ جشنواره فیلم کن نمایش داده شد[۸] و در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۲ توسط انترتینمنت فیلم دستربیوترز در بریتانیا اکران شد.[۹]

بازخورد[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۶۸ از ۲۲۸ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۶/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «با اینکه گسترهٔ داستانی و موضوعی مردان گاهی فراتر از درک می‌رود، اجراهای جذاب بازیگران به این فیلم کمک می‌کند تا تحریکات وحشتناک خود را پایه‌گذاری کند.»[۱۰] متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس ۵۵ نقد به فیلم امتیازی ۶۵ از ۱۰۰ اختصاص داده که نشان‌دهندهٔ «نقدهای به‌طور کلی مطلوب» است.[۱۱]

منابع[ویرایش]

  1. "Men". دو هفته کارگردانان. Retrieved May 4, 2022.
  2. Travis, Ben. "Interview: 28 Days Later Actually Is A Zombie Movie, According To Alex Garland". امپایر (مجله). گروه رسانه‌ای بائر. Retrieved 25 April 2022.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Jackson, Angelique (January 6, 2021). "Alex Garland Sets New Film 'Men' at A24, Jessie Buckley Tapped to Star". ورایتی. Retrieved April 14, 2021.
  4. Wilson, Robert (June 5, 2021). "The best of British TV: the Bafta 2021 nominees and breakout stars who made lockdown bearable". ساندی تایمز. Retrieved June 6, 2021.
  5. "Film and TV Projects Going Into Production - Men". ورایتی. Archived from the original on April 14, 2021. Retrieved April 14, 2021.
  6. Franklin, Garth (April 4, 2021). "Alex Garland's "Men" Begins Filming". Dark Horizons. Retrieved April 14, 2021.
  7. Chapman, Wilson (February 9, 2022). "Director Alex Garland Debuts Trailer for A24 Horror Movie 'Men,' Starring Jessie Buckley". ورایتی. Retrieved February 17, 2022.
  8. Grater, Tom (April 19, 2022). "Cannes Directors' Fortnight 2022 Lineup Unveiled: Alex Garland, Mia Hansen-Løve, Alice Winocour On List". ددلاین هالیوود. Retrieved April 19, 2022.
  9. Brew, Simon (16 March 2022). "Alex Garland's Men gets a UK release date". Film Stories. Retrieved 4 May 2022.
  10. "مردان". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved 15 June 2022. ویرایش در ویکی‌داده
  11. "Men". Metacritic. Red Ventures. Retrieved May 11, 2022.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]